gepokt en gemazeld
Wij zijn sinds jaar en dag Preferred Supplier van de Universiteit Maastricht. Sterker nog, wij werkten al voor relaties binnen de UM toen er nog geen Preffered Supplier-schap bestond.
Samenwerken met ons - of dat nu op het gebied van film en animatie is of voor grafische vormgeving - betekent dat wij alle informatie hebben die nodig is om video's te produceren volgens de voorschriften van de UM Huisstijlgids. Deze voorschriften hebben betrekking op: logo's kleuren en typografie.
ondertiteling
Alleen video’s voorzien van Engelse ondertiteling komen in aanmerking voor plaatsing op de UM website of social media kanalen. Door ondertitels kan de video beter vindbaar worden in zoekmachines en kunnen doven en slechthorenden de video ook begrijpen.
social captions?
Op sociale media worden video's vaak zonder geluid afgespeeld en dan is het wenselijk om ondertitels in beeld te hebben. We kiezen dan ook niet tussen Closed Captions (CC) en Open Captions (OC), maar bieden direct beide versies aan, zodat per mediakanaal gekozen kan worden voor de beste optie.
OC/CC, we salute you!
Bij Open Captions is de ondertiteling als het ware in de video gebrand en daarom altijd zichtbaar. Bij Closed Captions kan de kijker de ondertiteling zelf aan- of uitzetten. Een groot voordeel van bijvoorbeeld een YouTube-video met Closed Captions is dat er ook een andere taal gekozen kan worden. Dit is welliswaar door Google gegenereerd op basis van de ingevoerde ondertitels, maar desalniettemin zal de video in vrijwel iedere taal te begrijpen zijn.
UM-kleur bekennen
Het kleurengamma van de universiteit is gebaseerd op de vier basiskleuren donkerblauw, wit, oranje-rood en lichtblauw.
Het gamma met de 4 basiskleuren kan bij uitingen voor specifieke doelgroepen worden uitgebreid met doelgroepkleuren (bachelor en master).
donkerblauw
CMYK: 100 | 60 | 0 | 80
RGB: 0 | 28 | 61
Webcolor: #001C3D
De hoofdkleur van de huisstijl is donkerblauw en deze wordt - als kleur van het logo - op alle UM-uitingen toegepast. Het is een koele, dominante kleur die symbool staat voor de totale universiteit als een wetenschappelijke organisatie die vertrouwen en zakelijkheid uitstraalt.
oranje-rood
CMYK: 0 | 80 | 100 | 0
RGB: 232 | 78 | 16
Webcolor: #E84E10
Als accentkleur - maar ook als tegenhanger van het dominante blauw - is er gekozen voor oranje-rood. Dit is een warme kleur die symbool staat voor de menselijke en passionele kant van de universiteit.
cyaan
CMYK: 90 | 0 | 0 | 5
RGB: 0 | 162 | 219
Webcolor: #00A2DB
Deze tweede accentkleur is helder en fris en is om meer pragmatische reden aan het kleurengamma toegevoegd. De kleur lichtblauw harmonieert met de andere kleuren en biedt de ontwerper vooral meer typografische mogelijkheden.
samenwerken met BURO BONNÉ concreet in visuele communicatie
We begrijpen de UM-organisatie als geen ander en behalve onze ervaring, creativiteit en betrokkenheid, bieden wij u onze prettige manier van samenwerken. Laagdrempelig en geïnteresseerd gaan we samen met u op zoek naar de beste oplossing. Onze no-nonsense mentaliteit en pragmatisme zorgen voor een vlot lopend proces waarbij wij nooit de menselijke maat uit het oog verliezen.